Thursday, November 25, 2010

History begin

salam sume..
ni entry pertama tanggal kelahiran pertama blog yg bkl disayangi after saya da mula keja. lps 6 thn belajar, akhirnya dpt la posting as a teacher kat kg halaman sendiri. waa......syukur Alhamdulillah~
dpt la b'jimat & jg parents kt sini. tp kdg2 tu terasa gk cam kufur nikmat sbb tingin nak pegi keja jauh2. mcm anak burung, bila da beso mst dia tglkan sarang dia tu. tp saya ni dari la tadika sampai da abes belajar asyik kat utara ja. aish..da rezeki kat cni. saya terima & redha..(^_^)

okie dokie..saya mula melaporkan di slh sebuah sek rendah kat negeri plg utara ni tanggal 11 Oktober 2010. Kalau ikutkan nak mula blogging ni dr hari pertama saya keja. tp asyik bertangguh ja. tu slh satu sifat buruk saya ..huhu~ moga2 dpt kikis nanti..ameeennn~ lps berkumpul kat Jbt Pelajaran Negeri yg sepatutnya taklimat b'langsung pukul 9.00am tu saya terus g Bank Islam dulu. Kebetulan hari taklimat tu, warga JPN ada monthly assembly lak. Jadi taklimat pon start lambat sket la. Lps je dgr taklimat sume, saya pegi Bank Islam dulu bayar yuran konvo. then saya pon tros ke sekolah.

dengan penuh confident, saya pon terus menuju ke sek yg bakal menjadi tempat pencarian rezeki ku. sampai je kat pagar sek tu, saya pon tego la pak guard tu. after bgtau tujuan saya, dia pon suh amek pas pelawat. sbb apa pon saya tak paham. saya kan nak melapor diri, jd cekgu tetap kat sek tu, nape lak kena pakai pas pelawat bagai...huhu~ ikot jela prosedur tu.

then saya pon pegi la office. nak kata nervous tak de la sgt. tp masa mula2 masuk office, admin igt saya ni guru sandaran tidak terlatih (GSTT). after baca dokumen yg saya bawa baru dorang tau yg saya ni bakal guru tetap kat sek tu.pendek kata guru sandaran siswazah terlatih (GSST). penin gak saya ms mula2 nak explain tu. maklum la sek tak dapat maklumat yg dorg akan terima guru baru.

after b'sesi taaruf kat office tu, PK bawa saya ke staff room. cekgu2 kat situ sume friendly for the first time saya jumpa untuk first day saya tu. lepas kenal2, sembang2 sket, loceng pon bunyi. ye..ye..ye..first day da lps..
saya pon tros broomm..broomm..broomm.....~~~~ BALIK (lebih kurang 5 mins la nak sampai umah saya)

Sekian..jumpa lg next entry..(^_^)

No comments:

Post a Comment